Bij administratie- en accountantskantoren is digitalisering en automatisering niet meer weg te denken. Talloze kantoren hebben in de afgelopen jaren hun processen oftewel de “automatiseringsstraat”, steeds meer afgestemd op de ‘standaard’ klant met de gedachte de klant beter te bedienen, efficiënter te werken en real-time informatie te verstrekken.
Maar de ‘standaard’ klant bestaat niet. Wat doe je bijvoorbeeld met klanten die niet digitaal willen aanleveren, klanten die wel aanleveren maar altijd te laat zijn, klanten die álles zelf willen doen, klanten die alles aan jou overlaten en alles wat daar tussen in zit? Dat vereist een flexibele oplossing en een leverancier die hierin meedenkt
Alle primaire processen geïntegreerd
Bij Asperion zijn alle primaire administratieve processen geïntegreerd in één pakket. Je hebt daarvoor geen andere pakketten van andere leveranciers nodig. Van digitale aanlevering, via Scan-en-Herken tot automatische boeking, rapportages tot en met BTW aangiften en iDEAL betaling aan de Belastingdienst.
Klanten kunnen real time meekijken, zodat ze continu op de hoogte zijn van hun cijfers. Voor kantoren is het vanzelfsprekend dat ze hun klanten zo goed mogelijk bedienen en daar oplossingen voor zoeken.
Pakket op maat
Veel kantoren ontdekken na verloop van tijd dat sommige klanten niet goed passen in het standaard proces en dat is vervelend. Veel boekhoudpakketten zijn bijvoorbeeld wel geschikt voor kantoren, maar niet voor ondernemers. Dus voor klanten die méér willen doen, schiet het pakket te kort. Asperion biedt een pakket, met daarin modules die geschikt zijn voor zowel het kantoor als de ondernemer en die op maat kunnen worden aangeboden.
Asperion heeft alle primaire processen in haar pakket geïntegreerd.
Daarom vinden wij dat een standaard automatiseringsstraat niet bestaat net zo goed als dat er geen “standaard” klant bestaat. Er zullen altijd weer nieuwe applicaties komen om te voldoen aan datgene wat de klant mee wenst te werken. Asperion heeft alle primaire processen in haar pakket geïntegreerd. En mocht er desondanks, in een specifieke situatie, toch nog een specifieke applicatie ontbreken, dan zijn er API’s beschikbaar, waarmee we dit pakket toch kunnen koppelen.
Voldoende keuze
Asperion houdt rekening met de diverse wensen die klanten van administratie- en accountantskantoren kunnen hebben. Zo zijn er klanten die er voor kiezen om zelf niets aan hun boekhouding te doen en dit helemaal overlaten aan hun administratie- en/of accountantskantoor. Daarnaast zijn er klanten die een deel van de boekhouding zelf willen doen en tenslotte heb je klanten die zelf hun administratie doen en hun administratie- en accountantskantoor meer als adviseur gebruiken. In Asperion is met al deze samenwerkingsvormen rekening gehouden. Asperion gaat sowieso altijd met het kantoor om tafel om te helpen bepalen welke oplossing het beste past bij het proces dat ze zelf voor ogen hebben en het beste past bij het kantoor en de klant. Er zijn vele wegen naar Rome! Asperion vindt belangrijk om in een persoonlijk contact de beste oplossing te vinden.
Zowel het kantoor als de ondernemer kan met de software overweg. Wat niet wil zeggen dat bij een overstap naar Asperion een en ander zomaar even geïmplementeerd kan worden. Met name de vraag of alle administraties in één keer over moeten naar een nieuw pakket, weerhoudt kantoren er nog wel eens van om over te stappen. Een gemiste kans. Asperion adviseert meestal om met een klein aantal te beginnen, bijvoorbeeld met tien klanten. Kijk hoe dat gaat, welke obstakels je tegenkomt en hoe je die kunt oplossen. Asperion blijft bij dat proces betrokken totdat het perfect loopt. En pas daarna kan je verantwoord opschalen.
Thuis voelen
Asperion adviseert altijd een oplossing te kiezen waarbij kantoren en klanten zich thuis voelen. Asperion heeft daarvoor een passende oplossing in huis. Zo bestaan er abonnementen voor elke vorm van samenwerken, het samenstellen van verschillende rechtensets en het beperken van opties. Zo ontstaat er voor elke klant een pakket op maat. Daarin is Asperion heel flexibel en dat is een groot voordeel voor het onderhouden van “de” automatiseringsstraat. Een zeer compleet en begrijpelijk softwarepakket waarmee zowel de ondernemer als het kantoor prima uit de voeten kan.
Overstappen
Waarom? Omdat kantoren die voor het primaire dagelijkse proces meerdere pakketten van meerdere leveranciers nodig hebben complexer en veelal ook duurder uitpakt. Bij Asperion zijn alle primaire functies geïntegreerd en heb je de complete boekhouding inclusief alle factuurscans in één hand. En ook voor ondersteuning heb je voor je primaire proces maar te maken met één leverancier, één prijs en steeds dezelfde adviseur.
Kijk hoe je je eigen automatiseringsstraat zo slim mogelijk kunt inrichten. Kies een proces dat bij het kantoor en je klantenkring past: je kunt ze nu eenmaal toch niet allemaal in hetzelfde keurslijf dwingen.
Asperion heeft alle primaire processen in één module ondergebracht en dat spreekt steeds meer kantoren en ondernemers aan. Van de ZZP-er tot en met de grote bedrijven, alles past in dit pakket, waardoor het kantoor voor elke klant een oplossing kan heeft en flexibiliteit en efficiency voor het kantoor gewaarborgd zijn. En daarmee komt onze software tegemoet aan datgene waar de ondernemer en het kantoor naar op zoek is.