Een mega-handige upgrade van het menu wat je sneller brengt naar waar jij wil werken. Het zorgt ervoor dat je niet meer tussen schermen hoeft te switchen.

De historie
De eerste versie van Asperion (toen nog ‘Accounting Solutions’) zag het levenslicht in 2004. Functioneel en qua uiterlijk niet meer te vergelijken met wat Asperion vandaag aan handige functies te bieden heeft.

Met de eerste versie kon je er alleen nog maar mee boekhouden zeg maar :)

Er was zelfs nog geen sprake van een facturatie module, laat staan handel- en voorraad functies. Een BTW aangifte deed je nog met de hand en bankmutaties tikte je over vanaf het papieren afschrift.

Een screenshot uit de oude doos (2004)

Het menu bestond ook maar uit een aantal opties: “Journaalpost toevoegen” was er o.a. een. En de optie “Debiteuren” zal er ongetwijfeld ook tussen hebben gestaan.

Met de groei in functionaliteit en de nieuwe modules die erbij zijn gekomen in de jaren erna is het menu uitgegroeid en opgedeeld in “modules”. Zodra klanten extra modules erbij kregen of een extra module afnamen kreeg je ook een switch in je menu, waarmee je naar de andere module kon wisselen.

Een overzicht van het menu uit 2018

Voor een groter gebruiksgemak is er ook overlap ontstaan in de menu’s. Want als je gaat factureren met de facturatie module, moet je immers ook debiteuren kunnen aanmaken net zoals je dit moet kunnen in de module Financieel. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld artikelen. Die kan je gebruiken in zowel de facturatie als de Handel en Voorraad module.

Menu met de module-switch uit 2020

In de beginjaren bepaalde het menu ook welke opties je wel en niet mocht gebruiken. Welke functies je kreeg van je accountant die de administratie beheert. Dit is later met een verdere verfijning van de rechten structuur in Asperion achterhaald en werken we nu in Asperion met ‘rechten-sets’ en ‘operaties’.

Met de beschikbare nieuwe technische mogelijkheden en de wensen van onze klanten is het dus hoog tijd voor een andere aanpak en is het ‘ouderwetse’ menu aangepast.

Het wisselen van het menu en tussen de modules is een extra handeling die onnodig tijd kost tijdens je werk met het boekhoudpakket, wat het net even een stukje onhandiger en tijdrovender maakt. – Wég dus met die module switch! –

Ook het onderverdelen van opties in een menu met submenu’s kunnen je soms een mooie zoektocht opleveren. – Wég dus met die submenus en de sub-sub-menuopties! –

Net zoals een goed restaurant heb je zo nu en dan een nieuw menu nodig.

Tijd voor een heel nieuw menu
Als je dan alle menuopties op één hoop gooit, de overlappende opties eruit vist en de overgebleven opties opnieuw op logische volgorde en functie rangschikt én natuurlijk de module switch in de prullenbak laat verdwijnen, blijft er één nieuw menu over.
Het ‘Megamenu’…..overzichtelijk en efficiënter!

Testgroep
Een testgroep van Asperion gebruikers werkt nu al een tijdje met het vernieuwde menu. Als een soort proefkonijnen huppen ze door onze nieuwe menuweide en hebben de distels uit het mooie nieuwe ‘gazon’ gegeten. De eerste reacties zijn zeer positief! En we zijn erg blij met de verbeterpunten die we hebben mogen ontvangen.

Source: Unsplash


Binnenkort is het nieuwe menu voor alle gebruikers beschikbaar!
Nieuwsgierig geworden? Of ben je gevoelig voor veranderingen? Neem dan alvast een kijkje achter de schermen.
In de aankomende weken gaan we het nieuwe menu voor alle gebruikers beschikbaar stellen. Dit doen we niet bij iedereen tegelijk, maar we doen dit in stappen.

Asperion Mega Menu Teaser


Nú al kennismaken met het nieuwe menu?

Niet meer onnodig switchen tussen modules en direct een compleet overzicht van alle beschikbare functies.

Zie je het nieuwe menu wel zitten en kan je niet langer wachten? Stuur de helpdesk dan even een e-mail en we activeren het nieuwe menu al voor je!

Wij hopen dat je het nieuwe menu net zo handig vindt als wij!

Met vriendelijke groet,

Michael Bruno
Product Development Team

Share This Story, Choose Your Platform!

Diensten aanbieden zonder zorgen!

Jij wil een stabiele betrouwbare dienstverlener zijn voor jouw klanten.

Dat kan alleen als je kan vertrouwen op jouw boekhoudpakket
én je leverancier als een echte business partner.

Wil je weten hoe jij dat kan bereiken door met Asperion te werken?