Automatisering die beter, sneller en gemakkelijker werkt!

Interview De Stand van Zaken administratie-belastingadviseurs

“Als je kunt laten zien dat iets gemakkelijker wordt, dan is men vaak wel bereid om te veranderen.”

Dat zegt Leo Sluijs van De Stand van Zaken, financieel & fiscaal adviesbureau in Noordwijk. Leo heeft het in dit geval over de overstap van klanten naar Asperion. “Die overstap was wel een dingetje”, zoals collega Ronald Padding opmerkt, “maar we merken nu de voordelen, zowel voor de klant als voor ons.”

Zoals elk administratiekantoor wordt ook De Stand van Zaken regelmatig gebeld door automatiseerders die er van overtuigd zijn dat zij het beste pakket hebben. Dat nam men bij De Stand van Zaken voor kennisgeving aan, totdat een potentiële klant uiteindelijk de doorslag voor de keuze van Asperion gaf. Leo: ”Hij vertelde dat hij wel klant bij ons wilde worden, maar dat hij dan wel met Asperion wilde blijven werken. Eerlijk gezegd hadden we nog nooit van Asperion gehoord, dus waren we nieuwsgierig. We gingen informeren en raakten overtuigd. Vooral ook omdat we met een automatiseringspakket werkten waarover we niet tevreden waren.

Tijdwinst:

Van het een kwam het ander. Asperion werd bij diverse klanten uitgerold en aan het eind van het jaar ging het hele kantoor, inclusief alle klanten over op Asperion. “Wat de doorslag heeft gegeven”, herhaalt Ronald de vraag. “De digitalisering zet door, het is onze insteek om alle klanten daarin mee te nemen, maar wel met een systeem waar ze mee uit de voeten kunnen. Asperion biedt dat. We merken nu al dat we serieus tijdwinst behalen, dankzij Asperion. Dat komt doordat we klanten bepaalde werkzaamheden zelf kunnen laten doen, zonder dat we hen daarmee belasten. Mede daardoor kunnen we nu nog beter samenwerken met onze klanten. Precies datgene waar wij naar op zoek waren.

Interview De Stand van Zaken

De Stand van Zaken kent een geschiedenis waarin de bloemensector een belangrijke rol speelt. Leo: ”Vroeger bestond 90 procent van onze klanten uit bloemenlijnrijders, transportbedrijven die bloemen vervoerden naar vooral Duitsland. We waren toen ook middenin Bloemenveiling Rijnsburg gevestigd. Toen het werk daarin echter minder werd, bleek het moeilijk om vanuit onze vestiging nieuwe klanten te vinden. Dat was reden om te verhuizen naar onze huidige locatie en verder te gaan onder een nieuwe, onze huidige, naam. Vanaf dat moment stroomden de nieuwe klanten toe, hoewel we weinig tot niets aan acquisitie doen. We moeten het vooral van mond tot mond reclame hebben.”

Fiscalist:

Laagdrempelig, vaste prijzen op jaarbasis en één aanspreekpunt zijn volgens Leo en Ronald belangrijke voorwaarden voor het succes van De Stand van Zaken. “En uniek is dat we met Ronald zelf een fiscalist in huis hebben”, voegt Leo toe. “Op voorhand zou je wellicht denken dat dit een wat vreemde combinatie is, maar in de praktijk blijkt dit een goede zet te zijn geweest. Met Ronald kunnen we supersnel inspelen op vragen van de klant. Wij hebben bijvoorbeeld klanten die snel groeien, die hebben behoefte aan fiscaal advies, bijvoorbeeld wanneer ze van rechtsvorm willen veranderen. Wij leveren dezelfde dienstverlening als een accountantskantoor, maar hanteren wel een veel lager tarief. Klanten vinden het bovendien prettig dat we met vaste tarieven werken, waardoor ze niet voor verrassingen komen te staan.

Interview De Stand van Zaken

Die verrassingen wil De Stand van Zaken ook niet voor haar klanten die met Asperion gaan werken. “En Asperion maakt daarin het verschil”, merkt Ronald op. “Alles wat je je als ondernemer wenst staat in het systeem, waarbij het gemak voorop staat. Direct doorklikken naar een factuur, betalingen doen vanuit het systeem, het kan allemaal met één druk op de knop.

De tijdwinst die je met Asperion bereikt is evident”, gaat Leo verder. “Daardoor kan een maandrapportage bijvoorbeeld sneller worden geproduceerd en dat is precies waar veel klanten naar op zoek zijn. Ja, Asperion werkt beter, sneller en gemakkelijker.

Is er dan helemaal niets te verbeteren? Leo: ”Uiteraard wel, wensen zijn er altijd en we merken dat Asperion daar voor open staat.

Dat klopt”, reageert Wil de Vries van Asperion. “We krijgen altijd goede respons van De Stand van Zaken, waarmee we ons voordeel kunnen doen. Tips zijn bij ons altijd welkom, omdat we daarmee het systeem nog verder kunnen verbeteren.

Eén week voorop:

Om het gemak van het werken met Asperion te onderstrepen, neemt Leo als voorbeeld een klant die voorheen nog met een schoenendoos zijn spullen kwam inleveren. “Ja, echt, dat bestond toen nog. Hij lag dan ook drie jaar achter met zijn administratie. We hebben toen Asperion bij hem uitgerold en inmiddels is hij helemaal om. Alles gaat digitaal, hij regelt meteen ’s morgens alles op kantoor en is nu helemaal bij. Van drie jaar achter is hij getransformeerd naar één week voorop, dat is leuk om te zien. De scanner en de shredder zijn nu zijn vrienden, zoals hij het noemt. Ja, wij horen dat klanten zeer tevreden zijn over Asperion, ze gaan de administratie leuk vinden, omdat het zo gemakkelijk is.

En dus helpt Asperion bij de transitie naar de nieuwe tijd, een tijd waarin de adviesrol van administratiekantoren gaat toenemen. “De digitalisering is niet meer terug te draaien, maar mensen blijf je nodig houden”, legt Leo uit. “Wij geven nu al meer advies dan voorheen, staan naast de ondernemer en dat vinden we leuk. Maar, er is nog wel een weg te gaan. We zien nog teveel ondernemers die onvoldoende toekomstgericht bezig zijn. Daar is nog wel wat te verbeteren en Asperion biedt ons daarvoor uitstekende handvatten.

Meer informatie:

Wilt u als accountant ook graag tijd besparen en daarnaast prettiger met klanten samenwerken zoals Leo Sluijs en Ronald Padding van De Stand van Zaken beschrijven in dit interview voor de Activa van NOAB? Ga naar deze pagina voor meer informatie of vraag gratis een online demo aan waarin alle vragen door onze HelpDesk beantwoord zullen worden.

Lees hier testimonials van accountants die al met Asperion werken.

Lees hier meer informatie over Asperion voor accountants.

Lees het interview met Paul Hansma om te lezen waarom Paul voor Asperion gekozen heeft.

Een offerte op maat ontvangen?

Wilt u liever eerst een geheel vrijblijvende offerte op maat ontvangen?

Vul dan de onderstaande vragen in en u ontvangt z.s.m. een reactie van onze Accountancy Desk.

Mocht onze prijsstelling vervolgens interessant voor u zijn,  dan kunnen wij u verder ondersteunen bij het implementeren van ons programma, waarbij u bijvoorbeeld kunt denken aan het overzetten van gegevens, het trainen van het personeel en informeren van uw cliënten. Ook startende kantoren zijn van harte welkom!

Ja, ik wil vrijblijvend een offerte ontvangen!

Pijl rechts
Offerte op maat accountancy